Bemutatkozás
Tizenhárom éve teveháton
Bemutatkozik Bakos Gergő, a Teveszed Kft. cégvezetője
Mióta foglalkozol kereskedelemmel?
14 éves korom óta csinálom, azóta ezzel keresem a kenyerem. Az első tapasztalataimat piaci standoknál dolgozva szereztem még a '90-es években. Akármit is értékesítettünk, általánosságban igaz volt, hogy az adott termékekből nagyon jó áron kiemelkedően magas mennyiséget sikerült eladnunk. Ez a stratégia mindig sikeres, eredményes és népszerű volt.
Volt a családodban kereskedő?
Nem volt, így mindent menet közben tapasztaltam meg. Az iskolai tanulmányok (kereskedelmi szakközépiskola) csak elméleti tudást biztosítottak, de a valóságban szinte mindent nulláról kellett megtanulnom és kikísérleteznem.
Honnan jött a Teveszed ötlete és elnevezése?
A Teveszed Kft. 2007-ben kezdte meg működését – akkor már pár éve terítettem árut egyes élelmiszerboltoknak. Egyszer az egyik kereskedő megkérdezte, hogy nem szeretném-e átvenni a boltját. Ez felkeltette az érdeklődésemet, láttam benne fantáziát. Ugyan egy lakás árát fizettem csak a bérleti jogért, de megérte... Mivel a boltunk helyszíne a Teve utca, így lett a Teveszed szójáték a cég és a bolt neve is.
Milyen elveket tartasz szem előtt a cég irányításában?
Korrektség és hosszú távon gondolkozás – mind a saját kollégákkal, mind a beszállítókkal és kereskedelmi partnereinkkel szemben. A saját munkatársak motiválását már a piaci standoknál megtanultam: minél nagyobb volt a forgalom, annál több volt a jutalékalapú fizetés. Ma is ezt a módszert alkalmazom.
A kimagaslóan jó ár-érték arány mellett egyre tudatosabban keresem az egészséges, különleges és kiemelkedően jó minőségű, valamint kedvező hatásokkal bíró termékeket. Úgy tűnik, hogy a vevőink egyre jobban értékelik és vásárolják is ezeket.
Mennyi időt igényel a cég vezetése?
Napi 8-10 órát foglalkozom aktívan a céggel, de a gyors reagálást igénylő döntési helyzetek miatt mondhatom azt is, hogy ébredéstől elalvásig, valamint álmomban is előfordulnak kereskedelmi ügyletek... – mondja nevetve.
Jelenleg milyen szinteken folyik az értékesítés?
A közvetlen B2C, azaz végfogyasztóknak történő értékesítésen kívül jelenleg kis- és nagykereskedések is a partnereink, akiknek többek között saját importból származó, sokszor Magyarországon egyedülálló termékeket értékesítünk. Célom, hogy az árainkat példátlanul alacsonyan tartva bővüljön viszonteladóink köre is. Hamarosan lesz arra lehetőségük a honlapon, hogy vállalati felhasználóként, akár nagyobb tételben rendeljenek.
Mi a fő üzeneted a fogyasztók felé: miért érdemes a webshopban vásárolniuk?
Az, hogy mielőtt nagybevásárlásra indulnának más áruházba, diszkontba – vagy házhoz szállítást rendelnének tőlük –, előtte mindig nézzenek szét a kínálatunkban! Nálunk a piaci átlagértékeknél alacsonyabb árakkal fognak találkozni. Például ha valaki 20 000 Ft értékben rendel tőlünk, ugyanazokért a termékekért egy hiper- vagy szupermarketben megközelítőleg akár 30-40 000 Ft-ot is otthagyhatna. Minden termékünk minőségi, sok esetben különleges, így ezek közül jó néhányat más üzletek polcain vagy online kínálatában egyébként sem fognak megtalálni. Hogy a vásárlási árat alacsonyan tartsuk, gyakran értékesítünk lejárat közeli termékeket, amik minőségükben természetesen kifogástalanok – a fennmaradó szavatosság sokszor hetekig, hónapokig tart még. Ezzel a környezettudatos fogyasztást is támogatjuk.
Milyen napi nehézségekkel kell megküzdened?
Elsősorban az emberi hibákból, hozzáállásból fakadó nehézségeket a legnehezebb kezelni, de a rövidebb szavatosságú termékek időben történő, lehetőleg veszteséget elkerülő értékesítése is komoly feladatot ad napi szinten.
Mi az az elért eredmény, amire a legbüszkébb vagy?
A legfőbb eredményünk, hogy a cég 13 éve létezik és mai napig fejlődik a jelenlegi piaci helyzetben, amikor is a nagyobb diszkontok és boltláncok mindent uralnak. És mindezt pályázatok nélkül, önerőből, jelentős költségeket folyamatosan kitermelve sikerült elérni.
Miért tartod fontosnak, hogy az online térben is megkezdődjön az értékesítés?
Ez már régi tervem: 2020-ban szinte az utolsó pillanatot éljük, amikor el kell indulnunk. A vírushelyzet adta a végső lökést, hogy belevágjunk a projektbe és a piacon egyedülállóan jó áras termékeinket nagyobb területen, saját raktárunkból kiszolgálva-szállítva kezdjük értékesíteni.
Mit üzennél egy fiatal / kezdő vállalkozónak? Mi a siker záloga?
Hinnie kell abban, amit csinál, pláne ha a visszajelzések is azt mutatják, hogy reális piaci igény van a termékére/szolgáltatásra. Utána "mindössze" sok munkára és kitartásra van szükség – előbb-utóbb beérik a gyümölcs. Viszont csak az vállalkozzon, aki emberileg alkalmas rá! Azt látom, hogy rengeteg kényszervállalkozás működik, és arra nem alkalmas emberek is próbálnak koncepció, szorgalom, vagy akár tőke hiányában működni.
Mivel töltöd szívesen a szabadidődet?
Természetbe járás, túrázás, zenehallgatás és sport – ezeket emelném ki elsősorban. Olyan dolgokkal töltöm a kevés szabadidőmet, amik segítenek kikapcsolódni, feltöltődni a nem kevéssé stresszes, pörgős, dolgos hétköznapokban... – mosolyog szélesen.
/az interjút Hörömpöli Anna készítette/
2020.szeptember