Akaratlanul is azon gondolkoztam hogy a sokszor akár egymás-hegyére is épülő, újabb és újabb - vásárlók megszerzésére minden profizmusukat, ismertségüket(brandjüket), tőkéjüket hadrendbe állító - szupermarketek és diszkontok mellett hogy tud életben maradni egy semelyik lánchoz nem nem tartozó független élelmiszer kereskedés, legyen az kis vagy középvállalkozás.
Milyen esélyei vannak akár egy helyi élelmiszerkereskedelemmel foglalkozó családi/kisvállalkozásnak akiknek sem érdemi alapterületre, megfelelő áru választékra, sem versenyképes áron való árubeszerzésre, sem igazán hatékony reklámozásra, gyakorlatilag semmi, - picinyke kis piaci pozíciójukat megtartó - hatékony lépésre nincsenek érdemi eszközei?...(gondolva itt egy helyi kis boltra...)
Mit akarunk akár mi, a TEveszed kft mint közép méretű vállalkozás, akinek nyilván a multikhoz hasonlóan érdemi tőkéje, pláne milliárdjai nincsenek? (pláne egyetlen üzlet beruházására, mint jelent esetben is ilyen nagyságrend volt a szóban forgó új helyi szupermarket beruházási költségét tekintve)
Ilyenkor az embernek érthetően alább hagyhat a vállalkozó kedve-lendülete, amikor érzi hogy Kardszárnyú delfinek és Cápák között kicsinyke halacskaként, nem akar úgy járni mint a klasszikus kapitalista tézist jól érzékeltető aranyköpésben - ami alapvetően soha nem volt láthatóbb mint ma - : a nagyhalak megeszik a kishalakat...